OUR WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Monday, January 03, 2011

Selawat Ke Atas Nabi SAW - Dato' Siti Nurhaliza

Tahun baru 2011...
Semoga dengan kehadiran tahun baru ini, hidupku akan diberikan kesihatan yang baik.. kebahagiaan yang berkekalan serta dibukakan pintu rezeki yang halal seluas-luasnya...
Amin.. Amin.. Amin Ya Allah...
Di hari pertama di tahun baru, aku dan suami keluar menikmati cuti umum.. lokasinya hanya di Terminal One Seremban.. sedang suami berhenti membeli iceblanded di tingkat 2.. tiba-tiba aku terdengar satu alunan selawat yang sunggguh merdu.. terpaku aku menghayatinya..
Subhanallah.. suara siapakah itu...
Terdiam aku menghayati dengan kusyuk setiap bait-bait selawat yang dilagukan.. sedangkan sebelum ini, aku sering mendengar alunan selawat di sekolah tapi yang ni terasa betul-betul menusuk je kalbu... teringin je rasanya nak turun ke kaunter informasi bertanyakan pada DJ kat situ cd siapa yang dipasang tadi.. tapi malu plak rasanya.....
Balik je rumah terus aku online youtube.com.. menaip " selawat nabi penyanyi wanita ".. yang keluar videoclip penyanyi Siti Nurhaliza.. tanpa pedulikan lagsung nama itu, aku teruskan pencarian.. dalam hati aku, cukup yakin dan pasti penyanyinya adalah penyanyi dari kumpulan nasyid.. berkali-kali aku cuba menaip masuk nama-nama penyanyi berkumpulan nasyid, tapi x jua aku temui.. frustt !!!
Akhirnya aku akur dan kembali pada videoklip Dato' Siti Nurhaliza..
dan....
Subhanallah.. inilah dia yang aku carik....

dan sepanjang malam aku terus menikmati keasyikan lagu ini..
cukup indah dan menyentuh masuk terus ke dalam jiwaku.....

No comments:

Post a Comment