OUR WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, January 16, 2011

Roti Arab dan Chinese New Year Sales

Roti Arab..
Kali kedua aku dapat merasa kenikmatannya.. tak banyak tempat yang ade jual roti ni... roti arab ni aku dan suami makan kat restoren kat Ocean Seremban... Nama roti ni betul-betul macam asal dari Arab.. pasal tu roti dia lain sket dari bentuk roti yang kita slalu makan..

Rotinya unik.. baunya pon menarik.. kat sini pilihan untuk cicah dengan kuah kari ataupun masak lomak.. harganya 1 set RM 3 sahaja.. memang puas jugak makan.. cuma kuah karinya macam sikit je plak.. kalau cicah dengan kari atau dhal, baru la terasa ke'arab'annya.. tapi kalau cicah dengan masak lomak, tu memang orang nogori la.. lain la plak kalau berani cicah dengan tempoyak.. memang sah orang Perak kan..

Lawan plak dengan limau ais.. okla.. dia kasi potong rasa planta kat roti ni...

Tu dia.. skali makan.. kelakar gak nak potong roti ni.. pisau xde.. yang ade sudu dan garfu.. orang melayu katakan.. potong siap-siap pastu cicah je dengan tangan.. selesai..

Hajat asal nak makan mee jawa x kesampaian.. dapat pekene roti arab pon jadi la... macam makan kek pon ade...

Actually, kami keluar soping sempena Chinese New Year kat Ocean ni.. saje nak memeriahkan suasana...sambil carik kasut baru untuk hadiah buat bapa mertuaku...tengok-tengok ade sales runtuh kat The Store ni.. bayangkan jenama feveret aku VOIR dan INSTITUTE sales menjunam sampai 70%... toink..toink... baju-bajan yang aku beli dolu-dolu RM80++ tu semua dah jadi RM 30++.. aduuhh...

Sempat aku sambar baju Cotton Candy dari Institute ni... tau tak.. baju ni la aku nak beli 9 bulan yang lepas.. yang aku cuba dlm fitting room.. lepas tu aku x jadi beli sebab harganya RM49.90... frust gila masa tu.. aku pujuk hati cakap kalau ade rezeki, dapat la aku beli baju ni.. tengok-tengok memang rezeki aku.. baju ni je tinggal satu-satunya dengan saiz aku..

Satu lagi... blaus VOIR.. harga asal RM79.90.. dapat RM29.90.. terus aku ambik dan bayar... rugi kalau terlepas yang ni....Plan nak beli seluar kene tangguhkan dulu.. tenangkan hati sebelum kembali menyambung soping.. nak soping ni x boleh beli terus semua.. nanti balik rumah menyesal.. kena balik dulu.. rileks.. tenangkan diri.. datang kembali esok hari.. dan kalau masih ade rezeki untuk kita, maka itulah yang patut kita beli.. boleh gitu..??

Nampaknya esok kena g The Store OCEAN lagi...

No comments:

Post a Comment