OUR WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, January 09, 2011

Nasi Arab Damsyik Seremban

Jalan Jalan Cari Makan...
Lokasi pilihan seterusnya ialah Restoren Nasi Arab Damsyik yang terletak kat Senawang, Seremban.. lokasi biasa laluan aku seharian....

Sebenarnya hajat di hati nak makan kat sini sejak setahun yang lalu.. tapi tiap kali lalu mesti ramai orang.. time lalu x de orang time tu plak perut dah kenyang.. jadi, hari ni aku dan hubby btol-btol ikat perut.. bekfes hanye dengan air soya semata-mata nak makan puas-puas kat sini...

Memula aku call jugak restoren ni mana tau nak kena buat booking dulu untuk elak kesesakan.. tapi lepas call, kami disuruh datang aje tanpa booking.. Kami sampai dalam jam 3.30 petang.. tengok-tengok memang ramai orang.. aku plak memang x suka makan tempat yang sesak, jadi plan terus nak cancel dan tangguh makan di lain masa.. frust menggila.. kami patah balik ke kedai pintu kayu untuk survey pintu rumah.. tapi dalam hati punye la sedih.. dalam 30 minit kami lalu semula depan restoren ni.. dengan sayu aku tengok je restoren ni.. dan rupanya jam 4 petang memang clear.... sempat suami aku buat corner lipat atas arahan aku...dan Alhamdulillah.. berjaya jugak aku masuk ke restoren ni...

Ni la antara deco dalam restoren ni.. aku rasa banyak perubahan berdasarkan gambar-gambar yang aku penah tengok dalam internet pasal restoren ni..

Kat sini tempat makannya ada 2 bahagian.. sama ada nak duduk kat kerusi kayu kat luar atau pun duduk makan bersila kat dalam bangunan..

Menarik jugak dengan hiasan kat sini..

Kami pun buat la order.... kat sini ada pilihan sama ada nak makan dalam pinggan atau dalam dulang. harga yang ditawarkan pun murah...

WAHID SET ( makan seorang )
Ayam:RM8
Kambing: RM12
Ayam+Kambing: RM18

THALASA SET ( makan 2-3 orang )
Ayam: RM20
Kambing:RM35
Ayam+Kambing:RM45

KHAMSA SET ( makan 4-5 orang )
Ayam: RM38
Kambing:RM60
Ayam+Kmbg:RM80

Aku dan hubby pilih untuk Wahid Set tapi menggunakan dulang.. jadi aku pilih ayam dan hubby plak pilih kambing.. nasik untuk makan berdua... jadi inilah bekfes + lunch kami hari ni...

Minuman:
Mangga (mmg mangga fresh) rm3.50
Shai (teh n daun pudina) rm2.50

Aku pilih jus magga... rasa yang asli... sedap....

Ni air hubby.. shai... aku try jugak.. ermm.. sedap jugak..

Hubby makan dengan gembira.. Memang sedap dia kata..

Aku pun sama gembira walau awalnya frust ingat x dapat makan kat sini hari ni.. Memang sedap.. kami siap request untuk nasi tambah lagi.. memang terbaek !!!

Aku dah full.. masa untuk suami habiskan apa yang tinggal..

Kami juga diberi pencuci mulut.. jeli kelapa...

Inilah dia.. licin berkilat dulang kami...

Syukur Alhamdulillah... tersandar kekenyangan lepas tu...

Ni plak 2 set nasi arab ayam + kambing yang kami tapau khas buat ayah dan ibu mertuaku.. total semuanya hari ni RM 49.50 aje.. murah tu.. ingatkan RM 70-+....

Alhamdulillah.. jadi orang-orang Seremban yang x gi makan lagi silakan la.. pasni x payah la nak g jauh-jauh sampai ke KL kalau nak makan nasik Arab ni sebab kat sini pun nasi Arab dia memang dah sedap....

No comments:

Post a Comment