OUR WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, January 30, 2011

Hujan dan Nasi Lemak

Sejukk... ggrrrrr...grrr.....
Hujan dari malam semalam.. sampai hari ni.. dari pagi bawak ke malam...

Nak keluar rumah hujan-hujan cam ni memang terasa malas sesangat.. dok umah.. tengok tv.. tido.. makan.. tu je la...

Cuti 9 hari sempena Tahun Baru Cina dah bermula.. ape je keje nak buatkan.. selain dari kemas rumah.. g ziarah mak & bapak mertua.. sebut pasal ziarah ni, sempat aku patahkan sedahan daun pisang yang segar bugar depan rumah mak mertua aku ni.. x boleh la aku tengok pokok-pokok pisang bapak mertua aku tu.. tengok daunnye aje aku dah lapar terbayang nasik lemak panas.. aduhhh... mane bleh tahan...

Balik je rumah, terus aku masak nasik lemak.. nak sangat makan atas daun pisang.. juga x ketinggalan dengam sambal paru + kentang.. sedapnye...

Request dari suami aku.. air tembikai campurkan dengan epal.. terbeliak jugak bijik mata aku.. tapi buat la jugak kan...

Sebelum kene blander..

Jus yang dah siap.. jus tembikai + epal merah.. sedap..sedap..


Menu untuk dinner malam ni.. sambil duduk bersila atas tikar sarawak.. juga bersama keropok lekor dan pisang goreng untuk minum petang tadi.. layan aje la musim-musim hujan ni...


Kenyang sesangat... sampai terlentok aku depan tv lepas makan ni..

Nampaknye bila cuti bermula, maka episod makan-makan pun akan bermula kembali..

3 comments: