OUR WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 28, 2010

Decoupage - Projek Cuti Sekolah 2010


Satu hobi baru yang berjaya membuatkan aku jatuh cinta.. Aku diperkenalkan dengan DECOUPAGE ni oleh sorang kawan.. kak sabariah yang memang hebat mendecoupage barang-barang terbuang.. segala tin, kotak, botol atau apa saja bekas terbuang mampu dimakeup kan semula agar jadi cantik semula..
Tin biskut ni adalah pemberian teman sekolah.. kak marsita.. terharu aku rasa bila diberi 3 biji tin kosong semata-mata untuk aku buat decoupage ni...
Tapi yang ni adalah hasil decoupage dari sifu sabariah khas untuk aku.. memang cantik...

Lepas pada tu, kak sifu ni plak bermurah hati membuat kelas decoupage untuk cikgu-cikgu.. bagai orang mengantuk disorongkan bantal, aku pon join kelas tu.. seronok + senang rupanya.. cuma memerlukan kesabaran dan ketelitian serta kekemasan supaya hasil kerja berkualiti..

Inilah hasil kerja aku yang pertama.. agak kurang kemas.. tapi OK hape.. hehehe..

Lepas pada tu, aku makin bersemangat... mula la kerja-kerja aku mengumpul tin-tin kosong serta dengan bermuka tebal meminta tin terpakai dari adik beradik.. mujur la dapat jugak sebijik dua..


Inilah hasil decoupage aku.. berjaya jugak aku siapkan dalam masa cuti sekolah... walau busy berjalan sane sini, masih ade masa terluang untuk aku siapkan.. suami pun puji cakap cantik.. dia pun turut sama menolong aku menggunting kertas tisu ni untuk digamkan pada tin...

Lepas ni, bertambahlah lagi koleksi barang-barang hiasan dalam rumah aku ni.. elok jugak tu.. kitar semula namanya ni.. sebab tin-tin ni smua dari terbuang aje macam tu boleh la di gunakan semula kan....




No comments:

Post a Comment