OUR WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 14, 2010

Restoren William, Kelana Jaya

Buat kali ke-2....
aku dinner di William Kelana Jaya..
Sebenarnya niat di hati nak bawak suami makan kat sini.. yela.. asik cakap aje WILLIAM sedap.. WILLIAM best.. WILLIAM terbaekkk.. mane la si suami x telan air liur..
Balik dari jalan-jalan kat Mutiara Damansara, aku, suami & kakak aku terus ke Kelana Jaya.. jam 8.05 mlm kami sampai.. orang masih x ramai, tapi disebabkan hujan renyai-renyai menyebabkan tempat duduk terhad.. nak x nak kena la duduk kat dalam...
Pening jugak nk pilih menu.. tapi tokey & waiter cukup membantu dengan menyebut semua menu yang ada.. plan di hati nak try mee raja, tapi tokey plak kata mee raja menu lama.. so x mau pening2 kitorang pesan air dulu...
Inilah air yang dipesan oleh kami bertiga.... hargenye RM4 setiap cawan..


Blueberry Yogurt + Longan... pilihan suami..

Chocolate Avocado pesanan dari kakakku..

Ni plak Strawberry Yogurt + Longan... pilihan aku...


Lepas fikir punye fikir.. akhirnya atas cadangan tokey William, aku pilih menu nasi ketam.. tu dia.. dengan isi ketam yang digoreng tepung, limpahan udang dan sotong, memang senak perut aku dok nak perabihkan nasik ni.. harge dia rm25 aje.. okla tu dengan dihidang dalam pinggan yang besar punye... sesuai dengan selera aku..

Ini la mee soya.. lepas suami aku fikir panjang, dia pilih menu ni.. macam meggi mee pon ade.. macam yee mee pon ade.. ditambah dengan ayam bakar.. pergghh... meleleh je aku tengok.. tapi kitorang semua makan share-share.. kat william ni makan kene share baru best.. dorang akan bagi pinggan extra kalau kita nak sebab dia tau mesti kita nak try makanan kawan-kawan kita.. mee soya ni hargenye RM20 saje..

Ni plak spaghetti carbonara + mushroom soup + chicken meatball.. terbaekk... walaupun nasik aku ada depan mata, tapi sudu aku dok asik ceduk spaghetti kakak aku ni.. aduhaii.. chicken meatball tu plak macam cekodok aku tengok.. siap ade cheese lagi dlm meatball tu.. hargenye rm20 jugak..

Tersandar jugak lepas makan.. aku plak termenung dek kenyang.. aduhh...

Disebabkan lokasi kami duduk dekat dapur.. betul-betul sebelah kaunter buat air.. ade sesuatu yang menarik hati.. aku terperasan ada satu jenis air ni ramai pulak orang yang order.. pelik jugak tengok rupe air ni.. suami aku pon order.. kami panggil AIR AKUARIUM sebab air ni betul-betul macam akuarium ikan...

Sebenarnye air ni bernama SODA HERBS.. gabungan daun pudina + hirisan lemon + longan + sebatang serai + asam boi + air soda.. pergghh... terbaeekkk.... hanya ada dalam gelas besar dan hargenye RM7... pheeww... senak aku minum air ni.. suami aku cakap sedappp !!!

Aku yang sedang menanti dengan sabar nasik ketam aku sampai.. kalau ikutkan hati, strawberry yogurt aku ni dah lama kering aku hirup, tapi sabar.. sabar.. makan nasik dulu...

Gembira kami menghabiskan dinner malam ni.. share-share lagi....

Suami aku..senyum je.. almaklumla.. hajat nak makan kat William dah tercapai.. anyway...
TQ sayang... sebab belanja dinner tonite.. total semua ni RM84...

Pada sesiape yang belum try makan kat William ni, silalah datang.. bukan ape.. dari dengar je orang bercerita baik rasa sendiri kan.. tapi janganlah expect William ni sebuah restoren besar.. dia hanyalah sebuah hawker stall.. tapi menu sebijik macam 5 star hotel.. rasenye sape-sape je yang balik dari makan kat sini memang ade bagi bintang la utk William ni....

Satu lagi, kat sini memang selalu penuh dengan customer.. x kire la tengah bulan ke, akhir bulan ke.. customer plak bukan melayu aje, cina, india semua ade.. kire memang 1 Malaysia la.....

Lepas ni, nampaknye boleh la aku try buat air akuarium tu kat rumah.. dah duduk dekat dapur dia, nampak la segala benda yang dorang masukkan.. heehhe.. enjoyy !!!

No comments:

Post a Comment