OUR WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, December 12, 2010

KL INTERNATIONAL MOTOR SHOW 2010 - PWTC

Ahad.. 12-12-2010..

Hari terakhir pameran KL International Motor Show di PWTC... beriye-iye hubby aku nak ke sini.. jejak je kaki ke tanah air ni adalah antara request dia... aku pun x kisah.. ikutkan aje ape yang dia mintak...
Pada date ni sebenarnya hubby aku baru pulang dari Singapore.. menguruskan urusan perubatan bapa mertuaku kat sana.. aku plak malas nak ikut sebab baru je minggu sebelum tu kami ke Singapore bersama.. jadi aku pulang ke kampung menghabiskan cuti sekolah, hubby plak ke Singapore uruskan bapanya.. 11.12.2010 dia pulang semula ke seremban dan hari ahad yang ni dia menaiki train komuter dari Seremban ke Sungai Buloh.. aku plak bertolak awal jam 7.30 pagi dari Teluk Intan.. bajet dalam masa 2 jam boleh sampai ke stesyen komuter Sungai Buloh ni.. alhamdulillah.. aku tiba kurang 10 minit dari hubby aku..

Hari terakhir memang ramai orang ke sini. Mujur kami sampai ke PWTC ni jam 10.30 pagi.. parking pon kene parking kat parking lot luar PWTC..kena berjalan sikit la nak masuk ke PWTC.. Nasib kami baik, walau ruang pameran mula dipenuhi orang, kaunter jualan tiket bergerak dengan pantas.. x perlu tunggu lama kami dapat jugak tiket..

Selain tiket, kami diberi reusable bag dan air minuman.. bagus jugak ye... tapi aku terfikir, apa gunanya beg ni ye...

Ada cabutan bertuah.. soalannya pun senang aje.. aku tau aku ni memang kurang bertuah bab macam ni.. jadi sebelum masuk ke dalam ruang pameran,kami selesikan dulu urusan pengisian borang cabutan bertuah ni..

Tu la dia hadiah utama cabutan bertuah.. sangat la menarik.. tah sapa la yang dapat nanti kan...

Masuk ruang pameran, memang banyak kereta yang dipamerkan.. macam-macam ade.. yang x logik pun ade.. dapat jugak aku tengok kereta Perodua yang baru ni..

Tapi sebenarnya yang paling tertarik adalah model-model yang berdiri dekat setiap kereta ni.. aku pon x sure ape motifnya diletakkan gadis-gadis tu kat kereta.. ade yang ok.. tapi ade gak yang seksa...

Dapat jugak bergambar berdua bersama suami..

Pelik la dengan kereta ni... kot kot klu jual, berapa ye hargenye.. ermm.. ade ke yang nak beli..??

Letih berjalan, nasib ade seat-seat untuk duduk.. aku x larat jugak sebenarnya, tapi hubby sungguhla teruja pada setiap kereta yang ada...

Yang ni robot transformers.. Ingat main-main je macam kartun dlm tv tu.. tapi yang ni real punye...

Ada jugak jual permainan transformers.. ramai budak-budak kat sini....

Ini adalah kereta mewah yang mampu aku tengok dan sentuh... hehehhe... nak belinya x mimpi lagi pun bila....

Tadaaa... Cherry Tinggo.. antara kereta impian aku.. puas aku belek, masuk dalam, keluar semula... walau x dapat beli lagi kereta idaman ni, amik bau je la dulu....

Terasa bagai sudah jadi kereta sendiri aje...

Alahai.. kalaula dapat betul-betul kereta ni...

x pe la... sabar je dulu ye.... aku pusing carik Toyota Rush tapi x jumpa.. aduhaii.. sedihnye.. kalau ade aku beli terus hari ni... hehehhe...

Ini kereta ape ye.. masih tertutup.. nak selak takut plak....

Seat ni sangat menarik... pink purple gitu...

Kereta Lotus...

Yang ni best.. Kereta Tuah.. sure Proton yang punye.. ada 5 beradik.. Tuah, Jebat, Lekir, Lekiu dan Kasturi.. tapi aku amik gambar Tuah saje...

Antara kereta mewah dari Naza

Harley Davidson.. cantik sangat shirt ni... rugi aku x beli.. RM90 aje.. sebab yang jual kat kedai Harley Davidson KLCC RM199 harganya.... rugi..rugi....

Motor besar Harley Davidson pun termasuk dalam pameran ni..

Latih berjalan hampir 3 jam dalam ruang pameran.. stop sekejap berehat...

Sambil menikmati air percuma.. ermm.. eh, air ni termasuk bayar dengan tiket masuk tadi....

Memandangkan kami x bekfest lagi, jadi kami makan kat sini.. nasi lemak rm5 x silap aku.. nasi ayam plak rm10.. macam makan kat London plak rasenye bila mahal-mahal cam gini...

Paling utama, jangan lepaskan peluang bergambar bersama Batman & Batmobile.. kena bayar sikit la.. x kisah.. janji puas hati kan...

Beratur panjang jugak orang yang nak bergambar bersama Batman ni.. Nasib kami cepat beratur.. sesi bergambar jam 1 petang.. kami dah beratur 30min lebih awal.. dapat la giliran ke-4...

Sambil menunggu gambar siap.. sempat la bersoping tengok-tengok baju dan souveniour Batman...

Dua-dua cantik.. x tau nak pilih yang mana..

Inilah aksi-aksi kebosanan menunggu gambar siap.. lagi plak printer rosak.. hampir 1 jam 30 minit menunggu.. akhirnya aku pun memulakan aksi menggedik ini..

Wahhh... tetiba kan... hubby la jadik mangsa wat fotoshoot ni...

Yang ni terasa bagai dalam filem Batman.. walau berlatarkan dinding konkrit ala-ala bandaraya Batman, jadi la kan...

Jam 3 petang kami berangkat pulang.. aduhh.. memang letih.. naik lenguh kaki dan betis.. nak carik tempat duduk dan tempat makan aje lepas ni.. errmm.. The Mall agaknye... hehehhe...



No comments:

Post a Comment