OUR WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 09, 2010

Wedding Anniversary ke-3 di UNIVERSAL STUDIOS SINGAPORE

YES.. YES.. YES...
Akhirnya sampai juga aku ke sini..
setelah setahun buat plan, tahun ni baru dapat tunaikan..
thanks mr hubby sayang....
our anniversary yang ke-3 dapat diraikan di tempat impian ku...
UNIVERSAL STUDIOS SINGAPORE

Actually tiket dah dibooking lebih awal.. sebab risau gak kalau-kalau sold out..
Alhamdulillah..
1 Disember 2010 bersamaan hari Rabu..kami dapat meraikannya di sini.
Tiket $66 ( rasanya hampir RM160 ).. tp dapat skali voucher $5 untuk makanan dan $5 lagi utk souveniour.. so memang berbaloi-baloi la...


Kami keluar rumah awal sebab kalau boleh nak tiba on-time.. dari Ang Mo Kio, kami naik MRT ke Raffles Place.. then tukar MRT naik sampai ke Harbour Front.. kat situ, kami sampai ke Vivo City.. keluar dari mall Vivo City, terus amik shuttle bus RWS 8 yang akan bawak kami direct ke Sentosa Island.. kami sampai dalam pukul 9.00am.. awal sangat tu.. so pusing-pusing sket kat sana dan sempat menjengah ke Hard Rock Hotel untuk beli souveniour..


Tepat jam 10.00am.. kami pon masuk.. woww... best gile aku rase.... Lokasi pertama adalah masuk ke kedai souveniour.. apa lagi, aku terus cari fridge magnet.. cantik dan banyak pilihan... macam tu jugak dgn short glass kat sana.. suami aku plak leka cari t-shirt...

Keluar dari Universal Studios Souveniour Shop, kami mulakan perjalanan..

Lokasi 1 : HOLLYWOOD

Dengan pemandangan sebuah town yang mirip dengan Hollywood dan banyak watak kartun yang muncul.. yang penting mesti bergambar dengan dorang ni.. rugi kalau x bergambar.... paling bestnya semua watak ni akan ditemani dengan sorang entertainer yang akan bantu kita tangkapkan gambar.. memang terbaekkk la...

Ingatkan replika aje..
rupenye memang ade jual popcorn pon dalam lori ni...


hehehhehe... gambar pertama kami bersama Frankenstein.. besar dan tinggi....


Bersama Beetlejuice... dia siap cakap kat suami aku " I LIKE YOUR SHIRT " hahahaha...... abisla kembang suami aku tu...

Kami jumpa Marilyn Monroe.. artis dah mati tu.. rugi x bergambar.....


Kereta polis ... so nice.. lagi-lagi dengan model kereta polis tu kan.. ehemmm....

Lokasi 2 : MADAGASCAR

Kat sini banyak sangat watak-watak kartun yang sangat comei... teruja aku bergambar dengan semua watak tu...

Replika pokok besar.. nampak real dan cantik...

Kat tengah town ni tibe2 ade plak kapal besar tengah langgar bangunan..
fuyyooohhhh... kagum.. kagum...


Kami lunch kat Madagascar... ni la restoren tempat kami makan.. macam dalam gua.. tapi cantik.. ala-ala tadika pun ada... menu lunch simple je.. nasi + ayam masak black pepper + sayur campur...


Syok makan, terlupa set yang kami order tu ade coconut cake tapi kami x amik pon kat kaunter.. huhu.. rugi..rugi...


Lepas makan, kami sambung tour... kami bergambar dengan pelbagai karektor kartun yang ada....


Lucu dan comel tengok Penguin dan kawan-kawan dia menari.. terasa nak menari sama..


Dengan Woody Woodpecker.. x sempat nak bergambar dengan Winnie...



Lokasi 3 : FAR FAR AWAY

Menikmati keindahan istana yang berinspirasikan dari watak kartun Shrek.. cantik dan menakjubkan...


Mana mungkin kami melepaskan peluang bergambar bersama Shrek dan Puteri Fiona yang sedang meng'offer'kan diri utk bergambar..

Terfikir jugak kenapa x de labu yang jadi kereta kuda bagi Cinderella.. oh.. itu kat Disneyland....tapi x pe.. yang ni pon jadi la.....

Sempat jugak kami masuk ke studio 3D Shrek... terbaeekkk.... menyaksikan tayangan 3D Shrek dengan kerusi goyang-goyang, kene renjis air, kene tiup angin.. memang seronok...


Lokasi 4 : LOST WORLD
Terbahagi kepada 2 bahagian... WATER WORLD dan JURRASIC PARK
Kat sini dah mula ramai orang.. ikutkan hati memang nak masuk, tapi tengok yang masuk semua kena pakai baju hujan, jadi risau jugak baju basah..

Ni dia.. dalam Water World... memang seronok, tapi x pe la... lain kali la ye..



so, kami pun teruskan perjalanan..

Lokasi 5 : ANCIENT EGYPT

Tempat ni penuh dengan kesan peninggalan purba zaman Firaun dulu.. patung-patung besar Sphinx dan The Mummy memenuhi seluruh kawasan ni.. ade show dalam studio tapi x dapat nak masuk sebab x boleh bawak beg, jadi malas nak simpan beg jadi kami pon cancel la nak masuk studio kat sini...

Gadis dari zaman Firaun.. perggh... punye dia control muka dia.. x senyum langsung...

Pintu masuk studio..

Yang ni hero yang menanti kami untuk bergambar..

Yang ni plak.. awas.. nak bergambar dengan dia, dia akan takutkan kita dulu.. dah la kaki dia panjang...


Kami kemudian g tressure hunter dengan naik sebuah jip... jip ni bawak pusing sebuah kawasan adventure.. memang kene beratur panjang kat sini.. tapi sekejap aje dah sampai turn... enjoyyy !!!

Antara view yang akan dijumpai sepanjang perjalanan tu.. semua ni replika aje tapi nampak betul dan hidup...


Lokasi 6 : SCI-FI CITY

Ni kawasan yang menempatkan robot-robot dan galaksi zaman akan datang


Ni Battlestar Gallactica.. roller coaster maut yang memang aku x berani nak naik.. dari dulu lagi aku memang x berani naik roller coaster... seram....


Kami naik yang ni.. accelerator yang berpusing laju.. nasib aku x pening teruk & muntah kat situ jugak... tu pon dah puas kene candid gambar dek suami aku.. tapi gambar aku tengah mabuk terpusing semua aku dah delete.. hahahahaha...

Ni plak robot yang sempat bergambar dengan kami...

Lokasi 7 : NeW YORK

Tempat terakhir dalam siri penjelajahan kaki dalam USS ni... kami sempat masuk dalam studio
" Light ! Camera ! Action ! arahan dari Steven Spielberg... dalam ni kami dipertontonkan dengan aksi pembikinan filem di laut di mana kapal terbakar..
pheewwww.....




dengan kesan bunyi yang real, bahang api yang terasa sampai ke kulit dan percikan air yang tinggi.. nasib aku berdiri kat port baik punye.. selamat dari basah kuyup...

Satu lagi persembahan jalanan yang menarik..

Depan New York Public Library... ku abadikan cinta kami di sini...


Teksi kuning kat New York...


Anugerah Grammy Award.. Best Husband Forever... i love u sayang.. hihi...


try aje topi ni.... sedap jugak rasanya...

Penat jalan, suami aku belikan Nancho's.. nak lebih cheese ye.. hehheeh.. makan di tepi air terjun...


Studio last yang kami masuk.. persembahan nyanyian dari hantu-hantu.. ingatkan takut macam dalam rumah hantu, tapi rupenya seronok dan kelakar...



Sebelum keluar dari pintu utama.. sempat bergambar dengan peti surat khabar ni.. menurut encik suami, kita masukkan duit surat khabar akan keluar... ooooo....


Sebelum tu, sempat kami bergambar kat sini... yang ni boleh bergambar sendiri atau gambar kita akan automatik tercetak.. jadi sape nak beli buat kenangan boleh la beli dengan harga $12.. kami pun beli tau..

Keluar dari pintu utama, masih ade beberapa karektor coklat pulak.. hehehhehe..
Apa lagi, aku pon bergambar sakan la...

Yang ni coklat Hershley's.. nyum nyumm...

Uishh... yang ni btol2 buat aku terliur... tengok kepala dia aje aku dah rasa lapar.. macam muffin coklat pon ade..... tp yang kelakarnya dia tengah kelam kabut sebab span dalam badan dia dh terlucut...

yang ni chef JellyBelly... montel je kan...

Akhir sekali sebelum suami aku tarik aku balik... coklat kalerful yang selalu aku makan.. hehehhe..

Inilah hasil belian kami sepanjang 5 jam dalam ni.. walau betis dan tapak kaki dan sakit, tapi seronok punye pasal tahan aje.. bukan selalu nak datang... fridge magnet aku dan kawan2 suami serta t-shirt suami.. aku plak x beli t-shirt... jual mahal walau ade orang nak belikan...

Alhamdulillah... percutian bulan madu kami ke Universal Studios Singapore cukup menyeronokkan.. cukup puas hati.. dan cukup menggembirakan....

Doa kami juga agar perkahwinan kami akan terus bahagia sepanjang hayat..
Aminnnnn....

Jumpa lagi di destinasi bulan madu kami di tahun akan datang.....

No comments:

Post a Comment