OUR WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 21, 2010

Makan..Makan..dan Makan Lagi..

Macam ni la ceritanya bila masuk bulan Syawal.. happening dengan acara makan-makan.. Aidilfitri aku tahun ni cukup meriah dengan jemputan open house ke rumah anak-anak murid.. Percaya atau tak.. aku pun dah termasuk dalam kategori budak-budak sekolah yang ligat beraya dari rumah ke rumah.. cuma aku x dapat duit raya la...

Tahun ni, kurang pulak tetamu yg datang beraya rumah aku.. bukan sebab ape.. sebab aku yg dok g beraya umah orang sampai orang x dapat datang beraya umah aku.. hehehehe... strategi tu sebenarnye.. opsss... Anyway.. aku dapat juga jemputan beraya kat umah rakan-rakan guru..tapi mungkin xde rezeki nak merasa air tangan rakan-rakan.. aku sakit kepala & feel nk demam.. maka otomatik xde la mood aku nk pakai cantik-cantik g beraya.. jadi jadual hujung minggu aku pada 11-12 september hanya beraya di umah sendiri...

Minggu seterusnya.. 18-19 september.. aku bawak anak2 murid g jalan TAR.. actually, nak cari dan beli shawl pakistan.. nk beli thru online dh abis stok plak.. nak x nak, kene la g sendiri.. mcm biasa la aku bawak Fana & Ena buat teman.. meriah jugak dorg bersoping..beli tudung & kain ela utk mak dorg.. bagus3x.. anak yg baik..sambil2 tu aku bwk jugak budak2 ni ke Plaza One-City kat sebelah Semua House tu.. tujuan nak tunjuk kat dorang kedai india yang jual pelbagai aksesori pengantin & alat solekan.. lama jugak kitorang kat sana.. maklumla peniaganya yang peramah tu cukup mempromote hasil jualan dorg..

Rushing jugak hari tu.. sebab nak hantar budak2 ni g open house.. emmpp..macam anak aku plak ye.. tapi mungkin kerana rezeki, aku pun terjebak sama dijemput makan-makan.. dengan muka selambe aku pon joint sama sebab rumah yang di open tu semuanya rumah cikgu2 sekolah & anak-anak murid sendiri.. Anyway.. memang sangat kenyang.. kat rumah cikgu Hafiz ( mee kari + laksam ), Afiqah ( nasi impit + kuah kacang), Shafiqah ( laksa johor + mee ), kaunselor Azian ( laksa + nasi impit + kuah kacang ).. juga x ketinggalan umah Fazilla yang kami x nak jamah pape sebab tangki dh penuh.....

Hari Ahad.. jemputan beraya ke rumah anak-anak murid dalam Kem Senawang pulak..anak-anak askar nk beriye mengajak.. 1st ke rumah Ayu ( soto + bergedil ) dan umah Aliaa ( nasi kerabu ).. emmpp... mabeless... lazat btol... memang senak perut 2 hari ni dgn acara makan-makan...namun begitu, aku x dapat ke open house umah Ain kat Chembong Rembau.. sory ye Ain...





Minggu seterusnya.. 1hb, 2hb & 3hb Okt.. jemputan open house yang x putus-putus..antaranya rumah Tasha ( ciken chop ), Fana, Nadreen Ikhwan, Aida, Fazliena terpaksa ditolak..bukan ape... sebab aku kene balik kampung handle kenduri kawin adik aku... hampa jugak rasenye terlepas nk merasa ciken chop..huhu.. tp x pe la.. diganti dengan ayam golek menu meja pengantin.. jadi la kan....

Hari Rabu di minggu terakhir di bulan Syawal.. dua jemputan lagi ke rumah anak-anak murid.. rumah Umie ( mee & kuetiow goreng ) dan Miera ( nasi hujan panas ) x mungkin aku lepaskan.. penuh perut dengan makanan dicampur senak perut bergelak ketawa dgn budak2 ni..


Alhamdulillah.. Syawal memang bulan rezeki.. dapur x berasap sebab makanan asik diberi.. syukur padamu Ya Allah.. namun, terbit jua sedikit rasa sayu dek terkenang sisa masa yg masih tinggal sebelum anak-anak muridku ini meninggalkan bangku persekolahan.. apakan daya.. inilah lumrah kehidupan.. kenyataan yang aku perlu tempuhi saban tahun.. yang patah akan tumbuh... yang hilang akan berganti... apapun.. Syawal kali ini telah dapat ku lalui dengan cukup meriah & gembira.. Jumpa lagi tahun depan.. Insya-Allah..

No comments:

Post a Comment