OUR WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 04, 2010

HARI GURU YANG INDAH..

Selamat Hari Guru buat semua guru-guru di Malaysia..
hari ni SMK TTJ smbut hari guru peringkat sekolah..ikutkan hari guru yg rasmi disambut 16 Mei setiap tahun..tp akibat tarikh tu jatuh dlm mggu peperiksaan ptengahan tahun, maka hari ni le gantinye utk smbutan tu..


Alhamdulillah..rasenye aku masih lg diberi kekuatan utk terus mndidik ank2 murid walau dugaan & rintangan itu sntiasa datang.. semangat aku masih belum luntur utk bjuang demi kejayaan ank2 murid aku.. aku nk tgk..tiap kali terima result SPM, ank2 murid aku tersenyum gembira..aku rase ini lah hadiah yg paling bmakna dlm hidup seorang GURU..


Pagi ni hujan lebat.. x sgka btol sbb rasenye mggu ni cuaca mmg panas..plan bertukar dr smbutan kat dataran setia ke ruang legar.. nasib tugas aku as ajk perasmian x le berat mane..lgpon kapten aku miss kirana khan dh siap tempah bahan gimik utk perasmian ni..keje aku fikir kat ne nk letak mende tu.. hehehehe...btol2 bahagia aku rase.. ari ni jgk pengetua nk buat acara hijaukan bumi...simbolikbye pengetua akn tanam pokok...tiap2 cikgu pon dh bg sumbangan beli pokok utk tanam kat sekolah..pokok buah lagi tu.. tggu la bbrp tahun lg..hrp dapat la merasa buahnye tu..
Jamuan makan pon sedap..selain kek vanilla BAKER'S COTTAGE yg gerenti sedap tu, menu utama nasi hujan panas, ayam masak merah, dalca ngn acar buah..tp rasenye nasi hujan panas tu agak kureng sket mcm ade hangit sket la plak..sesuai la dgn cuaca pagi yg yg hujan..ehh..patut tukar nama nasik jd nasi hujan lebat..pastu ade kuih muih..buah..cendol pon ade..bukan cendol leman dawi yg tkenal tu tp cendol import dr k.pilah tu...






best sambutan hari guru kali ni..simple tp padat..persembahan murid2 pon ok.. ank murid MPV aku perform arini..2 mggu sblm ni tetiba dorg bg idea nk buat psembahan utk ckgu2 mmandangkan thn ni last year dorg kat sek..aku pon bg je la green light..aku cadangkan lagu2 utk dorg & tgk dorg buat latihan..not bad.. dorg pon wat latihan dgn ckgu muzik..masa dorg perform mmg comei la..masing2 pkai baju kurung tema pink-purple dgn tudung hitam..lg comei sbb masing2 make-up sendiri gunakan kepakaran yg aku dh ajar dorg..aiseh..bangga aku rase.. aku cadangkan dorg wat medley lagu2 tu -suci dlm debu + suratan atau kebetulan + standing in the eyes of the world + ku ada kamu...heheheh..saje aku soh dorg nyanyi lagu feveret aku KU ADA KAMU yg ADIRA AF8 tu nyanyi..sory ye fana..xde lagu SHAHIR...



wahhh...korg tau tak..tgk syok2 aku layan dorg nyanyi tetiba lak si Hayana dtg & tarik aku naik atas pentas nyanyi ngn dorg..gile ke hape..aku dh la tgh control cun..tetiba kne naik atas pentas dgn cara paksaan .. kerna x mau mghampakan aku pon naik la..elok2 lak tu masuk masuk lagu KU ADA KAMU ni..adoooiii...terus bgenang air mata aku ni..bukan takat tu je..meleleh2 air mata aku atas pentas tu..MALU GILA aku rase..tp btol la..sebak tau ble ank murid hargai kita mcm ni..terharu sesangat.. uwaaaa.... utk ank2 murid MPV cikgu..cikgu hanya ada kamu...cikgu SAYANG kamu..





hadiah2 ni pemberian ank2 murid aku... jugak hadiah2 umum yg juga diterima oleh semua guru... ada jgk hadiah yg guru beri kepada guru.. mcm2 kategori... la..ada makanan..ada alat tulis..ada kad..ada jugak bunga ros... dpt jgk aku bunga wlau ank murid aku x ramai.. hehehhe..




ni hadiah berunsur alat tulis..bagus..ckgu2 mmg memerlukan benda2 mcm ni..


hadiah ni berunsur makanan..buah2an, desert..gula2...


bunga ni hadiah dpd wan nur adilla 4MPV..

masa hari guru yg sebenar..16 mei 2010..dpt jugak hadiah... cupcakes.. yummy.btol2 buat aku ni makin gemuk..sedap plak tu..cupcakes ni suami yg hadiahkan..vanilla cakes kegemaran aku..btol2 sedap la kek ni..


ni lak cupcakes hadiah dr ank murid..fazliena ismail..dia ni ank tokey kek..jd dia pon pndai wat kek...




hari guru mmg indah..semoga semangat aku akn terus mekar utk terus mendidik hingga nafas yg terakhir..
GURU PEMBINA NEGARA BANGSA

No comments:

Post a Comment