OUR WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 01, 2010

Percutian Ke Killarney, Republic of Ireland



aduhaii..mmg x pcaya..
smpai sekarang mmg rase mcm mimpi..
mimpi ke aku..??
ehh...x mimpi la...
sbb aku dh btol2 smpai
akhirnya...kau ku jejak jua..



REPUBLIC OF IRELAND


mungkin inilah ganjaran yang layak terima
atas segala pengorbanan aku berjauhan ddgn insan tersayang
di saat teman lain bahagia berkepit dgn suami msg2..
aku plak..hanya berkepit dgn ASTRO mcm-mcm ada
24 jam dgn broadband..
tp x menyesal pon..
sbb sblm kwin dh fikir masak..
jd dah kawin..
jangan merintih, jangan mengeluh, jangan menyesal


best gile doww...
dr kecik aku x penah mimpi nk g negara org
rasenya kalau dpt g Indon @ Sgpore pon kire dh btol2 hebat
tp rupenye, bila aku bjaya
menjejak kaki ke bumi EROPAH..
aku semakin sedar..jodoh aku yg membawa aku smpai ke sini


2 bulan aku amik cuti tnpa gaji
tinggalkan anak murid tnpa belajar
bukan senang hati aku nk tenang
bila fikir sape nk ganti aku ngajar kat skolah
byk pengorbanan yg aku buat
tapi aku kena fikirkan suami jugak
selama ini dia sanggup bsabar berjauhan dr isteri..
x penah dia marah2 paksa ikut dia..
sbb dia tau isteri dia workhaholic..
x boleh kalau x keje..
wahhh..takut la pulak..macam bdosa je sengaja nk ddk jauh2 dgn suami


alhamdulillah..2 bulan berada di negara orang
xde plak rasa janggal
dapat kwn serumah yg cukup baik..
BALKISH - FADIL..
hampir 10 thn suami bermastautin di bumi
KILLARNEY.. sejam perjalanan dari CORK
ramai kwn2 melayu yg sama2 mencari rezeki..
bak kata org
" Hujan Emas di Negara Orang, Hujan Batu di Negara Sendiri "
ape nak kata..kutip la emas tu byk2 bwk negara sendiri..
alhamdulillah..hidup dikelilingi teman2 yang sangat baik hati..
suka masak2..suka makan2..suka jalan2..
waahhh...rindu la plak...
90% kawan semuanya Chef..mmg berbaloi2..
sbb kalau kat mesia nk makan makanan sedap kne g hotel..
tp skrg ni, ari2 chef dok masakkan makanan yg cukup mabeles..
walawehh....meleleh dh nie...


Rasanya puas pusing seluruh Killarney..
main salji kat Barraduf, jalan2 kat Tralee..
makan angin kat Cork, Kinsale...
waduh3x.. tgk kemeriahan smbutan St Patrick'd Day
celebrate Mother's Day kat Muckros House
tgk istana lama kat Ross Castle
hebat..hebat...




masa smpai Killarney, baru habis WINTER..
tp maakkk aaaiiii sejuk giloss...
smpai x nak mandi..
masa ni la baru tau maksud SEJUK SMPAI KE TULANG
adooii...naik sakit2 badan..kejang otot ari2 dok keraskan badan nk tahan sejuk..
ade gak rase menyesal kenapala sanggup dtg tempat2 sejuk cm ni..
tp selagi x merasa kita x tau kan..
sampai lutut kaki sebelah kiri bengkak x boleh jalan akibat nk try mandi air sejuk..fuuhhh..4 hari x boleh bjalan..
paling seronok, baru la dpt tgk mcm mana gayanya suami pergi keje
klu kat mesia, suami ari2 dok umah..x dpt nk tgk dia smart2 pkai baju keje..




mmg puas bjalan..suami bwk pusing RING OF KERRY..
lalu dlm 4-5 town sepanjang Co. Kerry..merasa makan ikan cod yg fresh..yummy...plg hebat..aku sudah dapat berdiri dekat dgn LAUTAN ATLANTIK.. fuyoohh... jakun..jakun..




akhirnya..masa utk pulang pon sedih..nangis2 aku smggu sblm balik..uwaaa... cepat je masa blalu..aku balik Malaysia sorg2..memula cuak jgk..tp bila suami kata bini org Bangla tu dtg sorg bwk ank ramai..lgsg x tau ckp omputeh..aku jd kuat la.. hehehe..btol tu..slagi kita x cuba kita x tau... best jgk blk sorg2..cuma xde kwn nk bcakap aje.. dr Killarney ke Cork Airport 1 jam..flight dr Cork turun kat Heathrow LONDON 1 jam..jalan kaki ke terminal 3 smbil tggu flight MH001 5 jam..finally lepas aku nmpak team pilot, pramugari & pramuga yg pkai kebaya MAS aku dh tsenyum..hehhehe....aku dh selamat..cuak ooo...ingat aku berani sgt ke..ble aku msuk balai menunggu..aku perasan 4 org je wanita melayu dr malaysia..yg lain smuanye bangsa asing yg nk ke malaysia.. 12 jam aku dok dlm flight ditemankan abg pramugara yg peramah..ehem..ehem..eh, aku ngaku tau aku dh kwin..baik pramugara tu..3-4x dtg tgk aku kat seat, bg aku kacang 6 bgkus..wahhh... tu yg best balik sorg tu..opsss...



bubbye IRELAND..pengalaman 2 bulan ni cukup berharga..
terima kasih kwn2 yg sudi menghangatkan suasana sepanjang saya di sana..balkish, datin shila, ina tralee, k.ina am, cik lim, kak siti, sis lynn dina, sis zara, abg mawi, midi, fadil, abg am, ida, mat yie, kak gg, freda..shah, mohan..woohh..byk siut..x terucap rasenye..
terima kasih atas segala party dgn limpahan makanan yg mabeles..korg smua mmg terrer masak..yg pelik tu, dok ireland masih boleh makan karipap, cheesecake durian, sup ekor..mcm2 mkanan malaysia la..
insya Allah, ada rezeki..i'm back !!! TUNGGU ...

No comments:

Post a Comment