OUR WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 01, 2010

UNIKNYA SINGAPURA - PART 1

Dec 2009..aku bkesempatan utk masuk ke singapura...
kalau nk tahu, dolu2 tahun 1997-2001 aku penah buat degree kat UTM skudai..masa tu tiap2 hjg mggu g JB lalu ikut Pantai Lido ( skrg ni dh dgelar Danga Bay ).. tiap kali lalu mesti aku angan2 nk masuk ke Sgpore..lagi arwah mak masa tu slalu cite masa dia blaja kat MPTI dia slalu g soping kat Sgpore dgn kwn2..makin bkobar2 semangat aku nk ke KOTA SINGA tu..

tp 4 tahun blalu..aku hnya mampu jd mat jenin..x dpt pon g sgpore.. tgk2 2006 aku dpt lak buat KPLI kat IPTI ( dulu MPTI ).. sambung balik angan2 aku..cis.. xde pekembangan lgsg..
akhirnya..tahun 2009..aku dh keje..dh ade duit sendri..ade suami yg boleh dipow..
aku nekad beli tiket flight ke SINGAPURA..
punye la aku seronok gila babas walau belum seberang ke tambak johor sana tu..
beli tiket pd Jun 2009..punye la excited tggu suami balik MALAYSIA mcm biase hjg tahun ..

suami aku ni dulu duduk SGPORE hmpir 20 tahun..sekolah kat sana sebab bapak mertua aku dh tukar jd warganegara SGPORE sbb dh keje sana.. dia x heran sgt pon nk masuk sgpore ni tp ade la jgk aku tgk dia agak2 gumbira dpt menjengah kembali tempat dia membesar..

NOV 2009..bapak mertua aku diserang sakit jantung..semua adik beradik suami bgegas balik ke SGPORE utk jaga bapak yg warded kat SGPORE GENERAL HOSPITAL..suami aku pon kne tukar tiket balik awal..tp aku x dpt ikut sebab belum cuti sekolah..masa tu rindu gile dgn suami aku ni..yela..klu jauh tu aku x kisah..ni ble dh ade dekat makin rindu aku rasa..oppss.....

smggu lepas tu start cuti sekolah bulan nov 2009, aku terus beli tiket KTM dr seremban ke sgpore..masa tu cuak btol nk masuk negara org ni..tp suami kata kita celebrate besday aku yg ke-30 kat sgpore je..makin gumbira aku rasa..puas jgk aku cari kwn2 yg penah g sgpore tanye..kebanyakan dorg masuk naik kereta...nasib le jumpa dlm FB classmate UTM aku MICHAEL NIA yg keje kat sana..dia yg ajar aku mcm mane nk buat bila smpai stesyen TG PAGAR tu..siap pesan kat aku makan siap2 sbb makanan dlm train sungguh le x sedap..

masa yg ditunggu dh tiba..aku naik train dgn gembira..7 jam pjalanan aku rase mcm kejap..pdhal 7 jam klu naik flight dh sampai JAPAN... huh !!! btol2 la aku ni.. berenti kt WOODLANDs..smua kene keluar bwk beg utk pemeriksaan IMIGRESEN.. aku ni nasib baik la dlm train beramah mesra dgn sorg amoi yg dh biase kuar msuk sgpore ni..dia tsilap gerabak ddk sebelah aku..ble dia pindah gerabak boring la plak dok sorg..tgk2 dtg aci tukg sapu dlm train hulur WHITE CARD utk aku,rupenye amoi cina tadi pesan kat aci tu tolong bagi aku WHITE CARD tu..aduhaii..terharu aku rasa..kat woodlands, alhamdulillah..setel semua..


Train smbung jalan smpai ke TG PAGAR...tgk2 suami aku dh tggu.. kitorg sama2 balik ke rumah tempat suami aku membesar kat ANG MO KIO... malam tu aku punye plan BAIK PUNYE..nk g sane sini.. tp klu korg nak tau..tgk2 esoknye bapak mertua aku ni dh boleh keluar wad....haa...tu la ..niat x betul.. bukan niat nk jaga bapak mertua..tp niat nk jalan..haa..amik kau.. udah la aku bwk baju stok seminggu..tgk2 x smpai 24jam aku dh nk kene balik smula ke malaysia sbb bapak nk balik rehat kat umah seremban sbb kena kembali ke SGPORE utk mjalani pembedahan pintasan jantung ( BYPASS ) .. apakan daya...aku hanya mengikut..tp kan TIKET flight aku kan ade utk holiday ke SGPORE bln DEC ni..hehehhehe....




tp dapat la aku merasa celebrate besday aku yg ke-30 kat Pizza hut Ang Mo Kio.. nk jalan2 mmg x sempat..tp dapat la pusing2 sket bbrp shopping mall kat Ang Mo Kio ni..


Bapak ngan pakcik bakar ( housemate bapak ) beriye soh suami bwk aku jalan2.. kesian katanye..aku dtg x smpai 24 jam..huhu..xpe..xpe..aku sabar...suami aku pon janji nk bwk aku jln2 lagi nnti..sabar ye...merasa la jgk aku makan mcm2..org kata makanan kat sgpore mmg sedap..mak mertua aku pon pesan dh smpai sgpore mesti rase nasi dia..mmg lain dr yg kat malaysia..dlm train dlu pon ade kakak indon borak dgn aku dia kata mmg sedap makan kat sgpore..wahh...sempat la jgk aku merasa pasembor, mee siam, kuewtiow mamak sgpore ngan mee rebus..pergghh..mee rebus paling malatop..mabeles..teringat2 smpai skrg... yg pasti aku akan dtg lagi..aku nk mencekik nasi beriyani, roti canai..nasi ayam penyet..tu target aku..




SABAR je la... nnti kita smbung kat PART 2 plak ye...

No comments:

Post a Comment