OUR WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Friday, February 04, 2011

Kenduri Arwah Mak..

Al-Fatihah buat arwah ibuku..

HJH ROSNIAH BINTI LOKMAN..

Selesai dan selamat akhirnya majlis ini.. Semoga roh arwah mak ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman dan bertaqwa..

Syukur aku berkesempatan untuk pulang bersama-sama menghadiri majlis ni serta meng'amin'kan doa untuk arwah mak...juga membawa bersama suamiku untuk turut serta...

Letih sebenarnya bila kenduri ni.. tapi nasib abah order je lauk dengan katering.. cuma dia x puas hati nak tambah lauk lagi.. apelagi.. aku la jadik mangsa memandangkan aku ngan suami je yang balik kampung awal.. tapi bukan susahpun .. abah nak tambah lauk paru ala sambal jawa..


Lauk dah banyak sebenarnye.. dah penuh semeja.. lagi-lagi makcik-makcik aku datang dengan bawak kuih muih & buah-buahan.. sudahnya, masuk dalam mulut kami je masa memasak kat dapur..


Antara lauk pilihan abah.. ikan keli masak sambal..



Labu masak lemak..



Daging masak hitam..



Sayur pucuk dan kacang panjang..



Ayam goreng bertepung..



dan juga buah tembikai



Masa ni jugak la suami aku yang jarang-jarang dapat berjumpa sedara mara dapat beramah mesra dengan pakcik-pakcik dan sepupu..


Inilah dia kaum keluarga aku.. pakcik + sepupu... masing-masing dah besar.. dulu2 kecik je semua..



Aku plak busy kat dapur.. tapi sempat nak curik tulang.. lepak main dengan budak-budak.. sepupu serta anak-anak buah aku ni...



Wah..sempat tu bikin aksi menarik...



Alasan aku, dah penat tolong kemas rumah.. alihkan kerusi meja.. hahhaha.. ngelat-ngelat... jangan mare aaa...


Bersama sepupu aku HANA dengan anak sepupu aku DAMIA...


Boleh tahan la dorang ni kalau nampak camera....



Wahh... gediks la plak... terasa macam sebaya je la..

Kami memang x boleh berjumpa.. mesti kene bergambar sama...

Sempat tu aku seludup suami masuk sini.. nak bergambar sama.. hehehhe...


Selesai kenduri.. abah tertidur kepenatan.. kesian abah...



Aku plak jadi MEM besar.. pantau perjalanan kat dapur....




Tu dia nenek aku.. bila bercakap memang x boleh nak berhenti.. layankan aje la ye....



Acara menapau pun bermula... aku tukang tengok aje...


Barisan makcik-makcik dan sepupu aku.. yang begitu kuat dan gagah membantu di setiap kenduri kami..

Ha.. tapau la banyak-banyak.. tinggalkan kat rumah ni nanti basi aje..

Alhamdulillah.. selesai..

Lega rasanya.. perut pun dah kenyang.. badan pun dah penat.. lepas ni tidur awal la nampaknye...

Apepun terima kasih semua.. pakcik makcik.. sepupu.. adik beradik dan ipar yang sudi hadir.. Sekali skala bila dah jumpa, seronok rasanya.. walaupun kenduri ni clach dengan kenduri arwah kakak pada arwah mak aku kat kampung menyebabkan sepupu sebelah arwah mak pun x dapat datang.. Insya Allah.. panjang umur kita jumpa lagi ye....

No comments:

Post a Comment