OUR WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, February 19, 2011

Hilang Sedih Di Hati.. Kembali Pada Dunia Realiti..

Hampir 2 minggu tak meng'update' blog ni.. Tiap-tiap hari memang bukak.. tapi mood nak menulis cerita tu tak muncul-muncul.. mungkin sebab masih dalam mood bersedihkan..



Terharu rasanya hati aku ni, bila melihat laman blog aku menerima kunjungan yang tidak henti dari teman-teman yang sudi membaca luahan hati.. begitu jugak dgn kata-kata semangat yang diberikan pada aku sampai ke hari hi.. sampai ade yang menitiskan air mata.. aduhai teman..
Hidup kita ini, Allah uji dengan pelbagai cara.. jangan putus asa ataupun menyalahkan takdir yang disuratkan pada kita.. sebab semua tu adalah bukti kasih sayang Dia pada hambaNya.. Sebelum Allah berikan bahagia, dia akan uji hambaNya dengan dugaan.. jadi, terima dengan redha sebab disebalik ini semua, pasti ada yang baik sedang menanti...


Sedar x sedar.. dalam tenpoh 2 minggu lepas kepulangan suami aku ke Ireland.. aku hilang 5kg... baek punye kan.. diet yang paling mujarab time ni la... Acara Jalan-Jalan Cari Makan pun dah tamat episodnye.. kene tunggu musim baru nanti... yela.. nak masak best-best pun pastu makan sorang-sorang x best la plak jadinye.. terasa jugak la makan sorang-sorang sebab dah 75 hari makan ade teman kan... lagipun masalah aku hadapi kesukaran untuk tidur malam.. bayangkan, 10 hari aku asik terjaga berkali-kali tengah malam.. bila bangun pagi, gerenti la pening kepala ni.. dengan cuaca yang panas menggila, bayangkan la..
Tapi hari ni, mood aku baik sket.. disebabkan cuaca pun sejuk je macam nak hujan.. jadi hari ni, mood memasak aku datang balik.. tapi bukannye masak lauk-lauk, tapi buat KARIPAP aje.. nak makan heavy-heavy macam x selera je.. jadi makan kuih muih aje la....
Wahh.... tetiba kan.. terus je berselera nak main masak-masak.. elokla tu kan..
Jadi dari secara langsung dari dapur.. inilah dia aktiviti hari ni....

Inti karipap... kentang yang masih dalam kuali.....

Berpeluh-peluh aku dok mengerjakan karipap ni.. sampai menitik-nitik peluh.. akhirnya terhasillah 21 ketul karipap ni..


Yang dah siap.. aku goreng separuh masak sebelum disimpan dalam fridge.. ni petua dari mak su aku.. dia cakap dengan cara ni, karipap akan tahan lama...

Yang ni.. 3 ketul untuk aku makan.. penuh inti dia aku letak.. kalau jual mau 50 sen seketul.. kenyang sampai ke malam....

Aku sebenarnya tak pandai nak buat karipap ni... rasanya, ni kali ke 6 aku buat karipap sendiri.. semuanya inti kentang.. belum lagi try inti keledek atau sardin.. teringat dulu masa 1st time buat pastri dia ni lembik.. bila simpan dalam fridge, melekat-lekat sampai terbarai kulit dia bila nak goreng.. masuk kali ke-3, baru ok pastri aku ni..

Ermm.. makan aje kan.. ok la tu.. rezeki ...

No comments:

Post a Comment