OUR WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, August 15, 2010

Perfume Addicted

Hobi terbaru aku..semenjak dua menjak ni..terlalu asyik melayari FB's yang menjual perfume.. hurrmm.. tetiba je kan.. asal g SOGO mesti menempek try tester perfume kat semua kaunter.. dasyat btol kan..



Asalnya aku bukan la terlalu obses dgn perfume ni.. pkai perfume pon biase2 je.. slalu beli kat Avon la.. tp sejak aku kenal suami aku.. juga kwn2 masa maktab.. rasenye taste aku dah mula berubah.. tp nak dapatkan perfume yang btol2 kena dgn taste aku memang susah.. dari sek menengah mak aku belikan aku perfume AVON SWEET HONESTY.. ni la perfume yang aku pkai dari dulu hingga kini.. then aku try WHITE MUSK dari BODY SHOP. humm.. kene jugak dengan taste aku.. tp x mampu la nak beli masa tu..so bertahun2 aku hanya kwan dengan 1 jenis perfume tu aje.. .tp sebenarnya time tu aku bukanla jenis yang suka berabis beli perfume mahal2 ni..





Masa aku kawin, antara barang hantaran yang suami aku bagi adelah perfume. mula2 susah sangat aku nak pilih.. nak g semua kaunter aku malu.. kaunter pertama aku g kaunter ELIZABETH ARDEN.. masa tu tengah promosi 1 gift set..perfume + make up set.. aku just cakap aku nak perfume bau vanilla.. so salesgurl tu bagi aku try INTERLUDE.. emmpp.. btol la kene dgn taste aku.. maka itulah pertama kalinya aku menjebakkan diri membeli dan memiliki perfume berjenama antarabangsa.. sampai sampai sekarang nak masuk 3 tahun perfume ni masih ade dalam simpanan aku..sayang nak pakai + buat kenangan.. 100ml asalnya tp rasanye dah tinggal 5ml..



Lepas tu ade gak aku try2 perfume lain.. jumpa la jugak yg kene dgn taste vanilla aku ni... antaranya 212 Sexy by Carolina Herrera dan Burberry Brit.. best.. tp time dlu2 tu takat hafal je la perfume mane yang kene dgn hidung aku ni..
duit xde... huhu... tiap kali nampak..g try tp x beli2..hehehhe..




then, aku g ireland.. kat sane aku start balik belajar utk suka dgn perfume2 international ni.. salah satunye Lancome Hypnose.. aku ingat lagi kat airport, ade satu kedai yg jual perfume ni cakap, HYPNOSE ni perfume stewardes.. ermmpp..btol la sedap bau dia.. jadi smpai kat ireland, kebetulan perfume tgh murah.. dr musim winter nak ke summer.. hari2 aku aim HYPNOSE ni nak beli..skali harga dia tgh murah x silap euro27 utk 30ml..apalagi aku pon beli terus.. skali jumpa plak White Musk Body Shop 1 set euro19.90 je ..apalagi..beli la..mane nak dapat.




Tahun 2009, masa g Singapore.. aku sempat ke Mustafa Street..kat sane ade 1 wholesale mall yang besar & terkenal.. aku pon x ingat sgt nama penuhnya.. yg aku ingat ade nama MUSTAFA la.. kat dlm tu ade 1 tempat yg jual perfume.. masa tu aku try beberapa perfume.. dan aku jumpa satu lagi taste aku.. iaitu GUESS by MARCIANO.. tp amik bau je la kan..



Minggu lepas sebelum puasa... aku g SOGO dgn kawan sekolah.. kak paji..dia pon gila perfume jugak..abis kitorang try mcm2 perfume latest.. skali lagi..aku ketemu 2 lagi perfume baru yang akan masuk dalam wish list aku... iaitu CH by Carolina Herrera dan VIVA LA JUICY




Insya Allah. impian memiliki perfume2 idaman aku akan tertunai x lama lagi.. amin..wat masa skrg ni aku tengah mengumpul koleksi perfume dari avon yang boleh tahan rase baunye...

Vanilla Musk

Tokyo - Urban Flower

Aromasidiac for HER

FAR AWAYETERNAL MAGIC



Koleksi aku bukan banyak pon.. tp bila AVON wat offer aku beli cukup2.. kalau tak asik teringat aje kan.. isk..isk.. ni antara koleksi yang aku ada..antaranya miniature Bvlgary hadiah dr suami dan AVON..







kalau orang tengok..nampak membazir kan.. tp membazir kalau x guna.. aku guna tau.. dh beli x guna memang x berbaloi.. tp kalau nk abis aku beli lagi..sebab nak pastikan stok perfume ni sentiasa ada kat rumah.. saya suka..suami lagi suka.. hehehhe...

Inilah perfume terkini yg berjaya aku beli melalui FB.. kali ni aku try yg rejected punye..reject sebab calar pd botol & kerosakan penutup..tp perfume still ori..Guess Marciano ngn Burberry Brit utk ku..manakala hadiah buat suami tersayang Bvlgary Aqua Marine..

No comments:

Post a Comment