OUR WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 13, 2010

My Open House Party Bash..

Syawal telah sampai ke penghujungnya.. betapa pantasnya masa berlalu... punya la aku sibuk dengan macam-macam keje sampai x terasa pergerakan masa.. dan sebagai acara wajib + permintaan anak-anak murid.. aku pon buatkan open house / party makan-makan spesel untuk anak-anak murid MPV aku... tp yang x MPV pon aku alu-alukan.. alaa... majlis kecik2 je..
Ikutkan setiap minggu jadual aku pack.. mengalahkan PM kan.. tp tu la.. nak buat macam mana.. tp lepas selesai je majlis kenduri kawin adik aku, dapatlah aku uruskan open house ni.. plan asal nak buat hari Sabtu.. tapi fikir punye fikir.. Jumaat dah last Syawal.. jadi untuk mendapatkan berkat & suasana Syawal.. aku pon setuju open kan rumahku pada hari Jumaat tu.
Bayangkan.. aku sorang-sorang nak bersilat kat dapur masak.. uishh... ikut cadangan orang tempah aje makanan.. tapi x best la pulakkan.. skali skala anak murid datang, elok masak sendiri.. boleh dorang merasa air tangan cikgunye ni.. sudahla hari Jumaat masa memasak sangatla singkat.. balik sekolah sudah jam 12.30 tghri.. pintu rumah aku akan dibuka jam 3ptg.. tu pon ade yg request nak datang pukul 1.30ptg.. gile hapee... korang x tau cikgu korang ni kalau dah bersilat kat dapur, habis basah lenjun badan & dapur.. oopsss... anyway.. aku dah start wat preparation malam sebelum tu.. siap2 kupas pape yang patut, rebus pape yang patut.. esok senang tuang je dalam kuali...
Menu aku simple je.. menu wajib yang aku memang suka masak bila tetamu datang... nasi impit + kuah kacang berayam, spagheti, potato mayonis.. juga fruit koktel atas permintaan budak2 ni..



Nampak simple je kan.. tapi lenjun jugak baju aku ni masak.. 2 jam x sedar masa berjalan.. naik lenguh kaki dari semalam dok mengemas rumah & keluarkan pinggan mangkuk... orang suruh jugak aku pakai pinggan mangkuk kertas je, tapi x seronok la bagi tetamu makan dengan benda tu.. dah la pinggan mangkuk aku punya la banyak hasil koleksi + hadiah kawin.. ni la masanya nak pakai.. kalau x tersimpan dalam stor aje la..


Cuaca petang tu pun mendung je..guruh di langit bertalu-talu.. tetamu pertama sampai pukul 2ptg... lepas tu berekor-ekor yang datang.. semuanya anak2 murid MPV aku form 5 dan form 4.. ada juga dorg bawak kawan-kawan dorang sama.. alhamdulillah..ramai yang datang..walau ada jugak yang x datang.. mungkin sebab cuaca x berapa ok jadi dorang ni x berani nak keluar umah.. ada jugak yang bawak skali mak & ayah , adik & anak-anak buah.. meriah betullah... rumah aku yang selalu sunyi tiba-tiba bertukar jadi haruk pikuk dengan jeritan & hilaian tawa budak-budak ni...



Alhamdulillah.. seronok tengok tetamu aku makan.. bertambah-tambah.. aku masak sikit je.. risau jugak x cukup.. tapi tengok makanan cukup siap ade baki lagi untuk aku tapau bagi pada jiran-jiran.. rezeki tetamu namanya ni.. cuma kuah spagheti je aku kene masak 2nd round sebab x cukup.. tapi semua tu aku siap standby sebab pengalaman tahun lepas pon kena masak 2nd round jugak...

Lepas acara makan-makan, macam biase la.. anak-anak dara MPV aku ni mulakan acara bergambar.. abis DSLR aku dorang lenjan.. memang hepi betol dorang bila datang rumah aku ni.. anyway, aku muatkan gambar-gambar dorang bersama sebagai kenangan... yela.. yang form 5 pasni dah abis sekolah.. susah nak dapat jumpa balik macam ni lagi.. yang form 4 walaupun x ramai yg datang, tapi bila naik form 5 mesti tersenyum tgk muka sendiri...

Geng baju merah : Syera, Ain, Aida & Ain

Geng baju cekelet : Fiefey, Aliaa, Kher, Umie

Geng baju hijau : Gyha, Eqa, Dayu, Tasha, Ena

Geng baju pepel : Eka, Yanie

Geng baju putih : Miera, Faz

Ni lah kenangan di hari terakhir di bulan Syawal tahun ini.. semoga Syawal akan datang kita akan dapat bersua kembali...

Salam sayang....



No comments:

Post a Comment