OUR WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, October 09, 2010

Selamat Pengantin Baru.. ADIKKU..

Selamat Pengantin Baru buat adikku.. JJ @ Fairuz Azizi dgn pasangan pilihan hatinya Nur'Ain Zareena.. 9 tahun menyulam cinta sejak zaman sekolah akhirnya membawa ke jinjang pelamin..


Bukan senang rupanya nak handle majlis perkahwinan.. memang letih sangat..lagi2 kami adik beradik yang xde mak ni memang kene urus semua sendiri.. nasib baik la aku ni ade la pengalaman masa kawin dulu.. kira boleh la nk uruskan..harapkan abah aku tu..ermm.. memang banyak la yang akan tercicir dari list...

Ikutkan plan asal, dorg ni nak kawin pada tarikh 10-10-10, tapi memandangkan tarikh tu ramai bebeno la yg buat kenduri, maka dorg pun tukar la tarikh..siap dpt publish lagi dalam suratkhabar kosmo.. same date ngn datuk sheikh muszaphar..

x kisahla.. cuma terkilan la jugak.. tarikh yang dipilih x kena dgn tarikh suami aku balik.. x dapat la suami aku makan nasik minyak + tolong menolong ringankan beban kenduri.. apepun..x kisahla.. janji semuanya selamat...

Nikah adik aku kat belah perempuan ( Ipoh ) aku x dapat pegi.. sebabnya aku hanya dapat cuti sekolah 1 hari je.. sama ada jumaat ( 1hb ) atau isnin ( 4hb ).. memandangkan aku tau aku akan menjadi orang yg sangat penat selepas kenduri & x mampu nak drive keta balik seremban sorg2 lepas kenduri, jadi aku terpaksa pilih untuk amik cuti rehat pada hari isnin lepas kenduri tu.. nasib baik la kakak aku banyak cover urusan sebelum kenduri terutama bab hantaran ni.. aku plak uruskan pembelian goodies ( kek mini & kerepek pedas - 1400 bungkus ).. memang banyak.. sampaikan kakak & adik aku ni kene la dtg seremban amik separuh dr brg2 tu sbb takut x muat keta aku nk bawak balik teluk intan..

Kenduri kat Ipoh pd hari Sabtu ( 2hb ) berjalan lancar.. ikutkan info kakak aku masa majlis nikah kat masjid tu, adik aku sah nikah dgn 2x lafaz...hahahahha... anyway..alhamdulillah... esoknya majlis persandingan, aku datang ke sana.. tema warna "merah".. memang cantik & mewah.. kek & barang hantaran semua mak pengantin perempuan yg gubah.. cantik...




Kenduri kat rumah aku plak ( 3hb ) berjalan dengan lancar..pagi tu hujan jugak..tapi nasib x lebat & dalam 30 minit je.. punye la banyak keje nak disiapkan.. sampaikan aku dgn kakak aku ni kelam kabut jadinya.. makcik-makcik dh pesan nanti kene jadi 'penanggah' / salam keruk... hahahha.. maksudnya salam wakil pengantin lelaki.. almaklumla..orang xde mak ni.. aku ngan kakak aku share-share la.. dengan jd runnernye lagi..adooii.. berpeluh badan.. kat rumah aku temanya 'ungu'.. cantik jugak ye..




Memang penat sangat.. penat badan..penat otak.. kurang tenaga...kurang minum air.. sampaikan kasut aku putus dek kerana aktif berjalan masuk rumah, keluar umah, layan tetamu, bagi bunga telur, bagi goodies, layan keluarga pihak pengantin perempuan.. kire betul-betul la aku yang terima menantu ni.. abis je kenduri semua serbu nak meratah ayam golek, tapi aku xde plak rase teruja nak berebut sama.. tp aku jamahla jugak.. amik berkat..

hahhaha.. tah pape la.. mane ade kaitan...


Lepas kenduri.. masa berehat kejap..sempat la beraksi berposing sket2 buat kenangan..




ERmm..lupa nak bagitau.. ni la kek yang aku sponsor utk adik aku.. kek yang dipotong masa makan beradap.. sedap kek ni.. kakak aku tempah khas dari kawan dia.. aku pilih design kek ni dgn warnanya..

Yang ni plak, kek untuk hantaran pd pengantin perempuan..adik laki aku AP yg sponsor.. total 2 bijik kek rm300 aje.. murahkan.. kita bagi je bajet, kakak tu akan buat ikut bajet kita...

Alhamdulillah.. berakhir satu lagi majlis.. ade 3 orang lagi yang menunggu giliran..tapi x tau bila... ehh.. 4 orang kot.. hahhahaha.... anyway..thanks a lot pada CANON kerana dengannya dapat aku merakam kenangan manis sepanjang kenduri ni dgn foto-foto yg cukup cantik dan menarik..

myCANON 550D..

No comments:

Post a Comment